Het vergroten van de betrokkenheid van het publiek bij een bedrijfsevenement is belangrijk om voortdurend succesvolle evenementen te organiseren. Betrokkenheid van het publiek maakt jouw evenement niet alleen gezellig en onvergetelijk, maar het bevordert de bekendheid en groei van het merk ook. Om de betrokkenheid van het publiek te vergroten, moet jouw evenement gezellig en spannend zijn. Maar hoe zorg je daarvoor? Hieronder zijn 3 strategieën met betrekking tot het creëren van betrokkenheid uitgelicht.
Maak gebruik van entertainment
Live muziek is geweldig, en live muziek afgewisseld met andere optredens op de locatie houdt de gasten betrokken en stimuleert interactie. Leuke muziek zal ervoor zorgen dat gasten langer op het evenement blijven. Je kunt de gasten ook bezighouden door middel van het plaatsen van een instant photo frame. Leuke activiteiten geven gasten een reden tot interactie met elkaar en jouw merk. Door een hashtag voor het evenement te creëren en deze zichtbaar in de hele locatie aan te brengen, worden gasten aangemoedigd om bijvoorbeeld de gemaakte polaroid evenement foto's te delen en buzz te creëren op diverse social mediakanalen.
Organiseer giveaways en wedstrijden
Door het organiseren van giveaways en wedstrijden tijdens het event trek je nieuwe klanten aan en help je de verkoop te verhogen. Mensen houden van interactieve inhoud en krijgen graag gratis cadeautjes. Dat is een win-win voor beide partijen. Giveaways zijn populair omdat ze bijdragen aan het opbouwen van de naamsbekendheid en het werven van potentiële klanten. Motiveer gebruikers om lid te worden van jouw mailinglijst of jouw merk te delen met vrienden in ruil voor een incentive. Dat kan een speciale aanbieding zijn, een korting, een gratis proefperiode of iets anders waardevols. Een wedstrijd als de best geklede gast in passende kleuren van jouw bedrijfslogo is altijd spannend. Ontdek de creativiteit van jouw klanten en hoever ze kunnen gaan om te winnen.
Zorg voor heerlijk eten
Het meest zorgvuldig geplande evenement op de mooiste locatie zal mislukken als het eten en drinken ondermaats is of als het halverwege de avond op is. Kies een gerenommeerde restaurant en spreek met hen persoonlijk af om het eten van tevoren te proeven. Zorg ervoor dat je budget het toelaat om genoeg te bestellen voor het maximale aantal aanwezigen. Stel een RSVP datum vast voor de aanwezigen, zodat je het verzoek van de cateraar voor een definitieve telling kunt honoreren, meestal een week of twee voor het evenement.